płatności

Na czym polega split payment?

Dzięki aplikacjom płatniczym, przelewom elektronicznym i usługom kup teraz, zapłać później, klienci mają więcej opcji płatności niż kiedykolwiek. Niektórzy wolą rozbić całkowity rachunek na wiele różnych metod płatności, czyli split payment. Czym jest split payment i jak działa ten rodzaj płatności? Oto bliższe spojrzenie.

Czym jest split payment?

Kiedy klient używa więcej niż jednej metody płatności do rozliczenia jednej transakcji, nazywa się to split payment. Na przykład, klient może rozłżyć całkowity koszt swojej transakcji na dwóch różnych kartach kredytowych. Kto może robić split payment? Split payment nie zawsze jest stosowane przez pojedynczych klientów. Grupa klientów może poprosić o podzielenie rachunku za wspólnie zakupiony produkt lub usługę, np. posiłek w restauracji lub wspólny rachunek za media. Firmy również mogą stosować split payment, prosząc o rozłożenie kosztów faktur od dostawców na więcej niż jedną metodę płatności. Chociaż czasami używa się ich zamiennie, splitpayment różni się od płatności odroczonych. Płatności odroczone również dzielą całkowity koszt na kilka mniejszych części, ale są one rozłożone na raty i spłacane w czasie. Usługi typu kup teraz, zapłać później, są przykładem tego typu odroczonej płatności.

Jakie są główne zastosowania split payment?

Oprócz dzielenia rachunku w restauracji z przyjaciółmi, indywidualni konsumenci korzystają z split payment w detalicznych placówkach handlowych. Na przykład, mogą oni udać się na zakupy spożywcze i podzielić płatność na kombinację gotówki i karty płatniczej. Niektóre sklepy internetowe idą tym śladem, oferując wybór różnych metod płatności przy kasie. W przypadku kupujących online, najczęściej jest to opcja podziału płatności pomiędzy kartę podarunkową lub voucher a kartę kredytową lub debetową.

Jakie są korzyści z zapewnienia klientom opcji split payment?

Jeśli jesteś właścicielem małej firmy, dlaczego powinieneś rozważyć zaoferowanie swoim klientom split payment? Jest wiele korzyści. Ogólnie rzecz biorąc, zawsze dobrym pomysłem jest zapewnienie swoim klientom jak najszerszej gamy metod płatności. Dostosowanie się do preferencji klientów przy kasie pomaga zwiększyć sprzedaż, która w przeciwnym razie mogłaby zostać porzucona. W https://inlogica.com/produkty-i-uslugi/split-payment/ znajdziesz moduł zapewniający split payment w Twoim sklepie internetowym. Jest to również rozwiązanie dla klientów, którzy mają ściśle określony limit wydatków na swoich kartach debetowych lub kredytowych, umożliwiając im dokonywanie większych zakupów.

Zalety split payment są następujące:

  • Zmniejsza liczbę porzuceń koszyka
  • Oferuje lepsze doświadczenie klienta
  • Zwiększa współczynnik konwersji
  • Zwiększa lojalność i satysfakcję klientów

Jeśli myślisz o oferowaniu split payment, jest kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę. Pierwszym krokiem jest wybór bramki płatniczej, która umożliwia korzystanie z metod split payment. Powinna ona obejmować mieszankę portfeli cyfrowych, przelewów bankowych, bonów, kart nagradzających i sieci kart.