Jak pozyskać leady sprzedażowe?

Trudno jest dziś sobie wyobrazić sukces w biznesie internetowym bez skutecznych działań z zakresu e-marketingu. Dotyczy to w szczególności branży e-commerce. Celem podejmowanych działań jest oczywiście wzrost sprzedaży oferowanych produktów. Jednym z nich jest pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Nie jest to zadanie łatwe, dlatego proces ten zawsze musi być dokładnie zaplanowany i precyzyjnie realizowany. Istotne jest zatem, aby leady sprzedażowe zawsze pozyskiwane były w sposób profesjonalny. Na czym zatem dokładnie polega pozyskiwanie leadów i jak robić to właściwie?

Co to są leady sprzedażowe?

Temat pozyskiwania leadów zacząć trzeba od wyjaśnienia, czym tak naprawdę jest lead sprzedażowy. Ogólnie rzecz ujmując, leadem określić można osobę (użytkownika), która dobrowolnie pozostawi swoje dane kontaktowe na stronie internetowej. Traktować ją można jako potencjalnego klienta. Osobę, która przynajmniej potencjalnie jest zainteresowana ofertą. Samo pozostawienie danych kontaktowych zawsze musi być łatwe i intuicyjnie. Użytkownik po wejściu na stronę internetową powinien jedynie wypełnić krótki i prosty formularz. Można zatem powiedzieć, że pozyskiwanie leadów polega na podjęciu działań mających na celu zainteresowanie użytkowników ofertą, a następnie przekonanie ich do pozostawienia swoich danych kontaktowych.

Jak zdobywać leady sprzedażowe?

Jak wspomniano, pozyskiwanie leadów polega na zdobywaniu danych kontaktowych potencjalnych klientów. Aby było to możliwe, konieczne jest stosowanie różnego rodzaju narzędzi marketingowych. Te dobrane muszą być do konkretnego rodzaju kampanii. Pamiętać bowiem trzeba, że kampanie marketingowe mające na celu pozyskanie leadów sprzedażowych mogą wyglądać różne. Wszystko zależy m.in. od oferowanego produkty czy grupy docelowej. Niezależnie jednak od tego, każdą taką kampanię podzielić można na kilka konkretnych etapów. Pierwszym z nich jest wzbudzenie zainteresowania wśród potencjalnych klientów. Dopiero wówczas możliwe jest pozyskanie danych kontaktowych potencjalnych klientów. To jednak nie kończy całego procesu pozyskiwania leadów. Po pozyskaniu leadów muszą być one odpowiednio sklasyfikowane. Polega to na podziale pozyskanych leadów pod kątem gotowości do dokonania zakupu. Odpowiadając na pytanie, jak pozyskiwać leady wskazać jeszcze trzeba, że aby taka kampania zakończyła się sukcesem, to musi być skalowana, automatyczna lub półautomatyczna oraz musi poddawać się optymalizacji.

Jakie korzyści wynikają z pozyskiwania leadów?

Największą korzyścią wynikającą z pozyskiwania leadów sprzedażowych jest wzrost sprzedaży oferowanych produktów. Nie może zatem dziwić, że z metody tej korzysta coraz więcej firm działających w sieci, zwłaszcza z branży e-commerce. Pomoc przy pozyskiwaniu leadów to skuteczny sposób na powiększanie bazy potencjalnych klientów. Co ważne, nie jest to zwykła baza potencjalnych klientów. Pamiętać trzeba, że użytkownicy swoje dane podawali w sposób dobrowolny. Oznacza to, że rzeczywiście wyrażają oni zainteresowanie ofertą. Prowadzenie działań marketingowych i sprzedażowych względem takiej grupy jest wydajniejsze i skuteczniejsze.

Jakie narzędzia marketingowe stosuje się w celu pozyskiwania leadów?

W celu pozyskania leadów sprzedażowych stosuje się różne narzędzia marketingowe. Bardzo często stosowany jest m.in. content marketing, który polega na tworzeniu oraz publikowaniu wartościowych dla użytkowników treści. Mogą być to e-booki, raporty, prezentacje czy case study. Aby taki materiał pobrać, użytkownik musi w pierwszej kolejności podać swoje dane kontaktowe. Równie często wykorzystywany jest również e-mail marketing. Mowa tu choćby o stworzeniu i dystrybucji newslettera. Ważne jest, aby narzędzia i kanały marketingowe zawsze były właściwie dobrane. Dobrym rozwiązaniem jest zatem zlecenie pozyskiwania leadów sprzedażowy profesjonalnej firmie, która posiada doświadczenie w tym zakresie. Dobrym przykładem takiej firmy może być choćby generowanie leadów przed hotLead.pl. Realizacja kampanii w sposób profesjonalny to gwarancja tego, że cena leadów sprzedażowych w porównaniu z osiągniętymi wynikami będzie minimalna.